- Cum să prepari cea mai sănătoasă cafea
- În ciuda interdicției, Italia pregătește terenul pentru dezvoltarea reactoarelor nucleare
- Gigi Becali, pe listele AUR la alegerile parlamentare
- Criminalitatea în Occident, o provocare în creștere
- Promenada împărătesei Sissi și reabilitarea cădițelor cu apă termală la Băile Herculane
Un scenariu scris de regizorul Stanley Kubrick, descoperit după 60 de ani
Un scenariu scris de regizorul Stanley Kubrick şi de autorul Calder Willingham (“Absolventul/ The Graduate”) a fost descoperit de un membru al Academiei de flm britanice, în timp ce făcea cercetări despre ultimul film al regizorului, ”Eyes Wide Shut”. Adaptare a nuvelei din 1913, a scriitorului austriac Stefan Zweig, scenariul “Burning Secret” este aproape complet, fiind posibil să fie folosit de producători, informează The Guardian.
”Burning Secret” este o poveste despre pasiune a cărei acţiune are loc într-o staţiune, unde un bărbat se împrieteneşte cu un băiat de 10 ani cu scopul de a-i seduce mama.
Scenariul a fost scris în 1956, împreună cu Willingham, alături de care avea să lucreze, un an mai târziu, la pelicula ”Paths of Glory”. A fost descoperit de Nathan Abrams, profesor de cinematografie la Universitatea Bangor, şi expert în filmele lui Kubrick.
„Nu mi-a venit să cred. E extraordinar. Se credea că a fost pierdut. Cunoscătorii lui Kubrick ştiu că voia să îl facă, dar nimeni nu a crezut vreodată că a fost terminat. Avem acum o copie…”, a declarat Abrams, citat de The Guardian.
”Burning Secret” are ştampila departamentului de scenaristică de la MGM (Metro-Goldwyn Mayer), ce datează în 24 octombrie 1956, când Kubrick nu devenise încă faimos, la scurt timp după lansarea ”The Killing”. MGM ar fi anulat proiectul după ce ar fi aflat că regizorul lucra şi la ”Paths of Glory”, scrie aceeaşi publicaţie. De asemenea, o altă presupoziţie sugerează că MGM l-ar fi informat pe producătorul lui Kubrick, James B. Harris, că nu crede că scenariul are potenţial pentru a deveni un film.
Abrams consideră însă că acţiunea scenariului care implică un copil folosit ca mijloc pentru seducerea unei femei ar fi fost considerdat prea riscantă pentru Hollywood-ul de atunci. Profesorul a descris scenariul ca „un opus al Lolitei”, în care personajul central se împrieteneşte cu un băiat pentru a ajunge la mamă, spre deosebire de romanul lui Nabokov, unde acesta se căsătorea cu mama pentru a ajunge la fiică.